Bine v-am gasit!
Saptamana 4, ziua 26!
„Citirea rapida va creste constant sentimentul de incredere pe care tu il ai. Acea incredere, dublata de informatii fundamentale, de calitate si obtinute in cel mai scurt timp, te va conduce spre succes.” Silviu Vasile
Incepi cu exercitiul de relaxare invatat. Deci, te asezi confortabil, cu spatele drept, esti atent la respiratie, care devine din ce in ce mai usoara, catifelata, si iti imaginezi ca expirul se realizeaza printr-un orificiu imaginar din mijlocul pieptului, deschizandu-se o floare. Ramai asa pentru 2-3 minute.
Astazi, un exercitiu nou ce te va ajuta sa citesti putin diferit. Poate la inceput va fi putin mai dificil, dar deja cred ca te-ai obisnuit. 🙂 Asa sunt exercitiile, dupa care usor, usor, privirea si mintea ta se obisnuiesc cu noul mod de citire a informatiei. Intr-adevar este nevoie de antrenament pentru a obtine performanta. Te intrebi: oare cum vei citi? Ei bine…Vei citi amestecat.
Primul cuvant si ultimul cuvant de pe primul rand urmat de cuvantul din mijloc din randul doi. Apoi vei schimba primul cuvant si ultimul cuvat din randul doi urmat de cuvantul din mijloc din randul unu.
Hai sa iti arat cum se face 🙂
„Doi(1) calatori urcau un munte(3). Pe la jumatatea drumului(2),
calatorul(1) cu mai putina experienta(3) s-a uitat in urma si a inceput sa se vaite(2):
– Am obosit! Unde este acea priveliste minunata despre care vorbeai de fiecare data?
Calatorul experimentat a zambit si i-a raspuns:
– Te afli chiar in mijlocul ei. O sa te convingi cand ajungem in varf.„
Si tot asa….
Primul pas, cuvintele cu rosu.
Pasul al doilea, cuvintele cu verde.
Stiu ca poate parea putin ametitor, dar toate aceste exercitii au rolul lor. Acesta de exemplu, te ajuta sa cuprinzi mai multe cuvinte la o fixatie (un moment in care privesti textul). Aceasta miscare in sase puncte fixe, daca o vei exersa cu seriozitate, te va ajuta sa citesti in doua secunde doua randuri. Desigur, ca acum nu iti este la indemana, dar prin antrenament ea va deveni automata si usor de realizat.
Realizeaza acest exercitiu timp de 10 minute. Poti folosi pointerul, de asemenea.
Apoi, 10 minute citeste liber. Da-ti voie acum, sa citesti asa cum simti.
Asadar:
– reciteste citatul de la inceputul lectiei
– citeste 10 minute, in modul indicat. Apoi 10 minute citeste liber
– aseaza-te confortabil! Roteste ochii in sensul acelor de ceasornic, apoi contra-sensul acelor de ceasornic. Repeta acest exercitiu de 5 ori, cu mentiunea ca la fiecare schimbare a directiei de rotatie sa clipesti de cateva ori.
Succes!!
Cu drag,
Miky
Da, dar tot ma enerveaza ca nu inteleg. Si prefer 2 la inceput 2 la sfarsit. Si e greu cand ai cuvantul despartit in silabe. Ca zboara ochii. Dar e interesant sa te misti sus jos. Oare cu cat citeste dl Vasile? Sau ca sa fiu finuta cat de mult a crescut viteza lui dupa exercitii. Eu la a 2 a masuratoare sunt la fel. Acum insa devine mai interesant. Am luat si notite sa recapitulez.
Bianca, in primul rand, multumesc pentru ca exprimi ceea ce simti si ceea ce experimentezi in timpul exercitiilor. E important si de ajutor! Apoi, starea de enervare sau frustrare este normala, deoarece nefiind modul obisnuit in care citim, initial scade intelegerea si chiar viteza. Este vital in acest moment sa nu te descurajezi si sa intrerupi exercitiile. E nevoie de ceva timp si de determinare pentru a observa rezultate. Stiu ca sunt exercitii pe care le preferi si altele nu 🙂 Insa, toate sunt valoroase si au rolul lor. De asemenea, este important antrenamentul zilnic si nu din cand in cand. Atunci se va vedea si simti cresterea. Ma intrebi de Silviu. El se antreneaza de peste 10 ani. Iar rezultatele lui sunt uluitoare avand in vedere ca a pornit acest drum avand de depasit si dislexia, ceea ce inseamna dificultati de citire si intelegere a textului. El este adeptul unei citiri flexirapide, adica adapteaza viteza cu care citeste la textul pe care il are in fata. Poate citi cu 1500-2000 de cuvinte pe minut. Este un rezultat extraordinar. A reusit de asemenea sa scrie 40 de carti. Si intotdeauna sustine ca citirea rapida este abilitatea care i-a permis sa faca toate aceste lucruri.