„Un brand este pentru o companie ceea ce e reputatia pentru o persoana. Va puteti castiga reputatia prin incercarea de a face bine lucruri dificile. ” Jeff Bezos
…..”- Vroiam sa port un Rolex si nu am vrut sa dau atatia bani pe un ceas. Asa ca am cumparat un Rolex de cinci dolari. Cine va stii diferenta?
– Tu o vei stii, a raspuns tatal bogat. Tu stii diferenta. In adancul sufletului tau, cunosti valoarea brandului Rolex. Stii ce inseamna brandul. De asta esti dispus sa fii un impostor si sa porti o imitatie.
– Nu-s de acord, am spus. Nimeni nu isi da seama ca e o imitatie. Stiu asta. Am inspectat ceasul inainte sa-l cumpar. Pare real.
– Dar tu stii ca nu e real, a spus tatal bogat cu asprime. Poate crezi ca ii prostesti pe majoritatea oamenilor, dar nu te poti amagi pe tine insuti. Lucrul care conteaza e ceea ce spui despre tine. Iar acum iti spui: Sunt sarac. Nu am succes si nu imi permit un Rolex autentic. Asa ca voi cumpara o imitatie pentru ca sunt un impostor.
– Daca vrei sa fii un antreprenor de succes, ar fi cazul sa cunosti si sa respecti un brand. Daca esti norocos, poate ca vei avea intr-o zi un brand propriu. Poate ca intr-o zi afacerea ta va deveni un General Electric, o Coca-Cola sau un McDonald’s. Dar daca esti un escroc, afacerea ta va fi o escrocherie. Cu siguranta nu va fi un brand cunoscut” ….
„Cu cat iti pasa mai mult de client, cu atat cresc sansele ca afacerea ta sa se transforme intr-un brand. Si chiar daca brandul tau nu se dezvolta intr-unul precum Coca-Cola sau McDonald’s, daca iti pasa de client, clientul iti va purta brandul in inima sa.”